Keberuntungan

Alam Keberuntungan

  • April 22, 2021

Topik utama yang diminati oleh banyak orang ialah sifat keberuntungan. Tidak kira usia, status sosial dan tabiat hidup mereka semua berminat dengan soalan ini. Isu ini juga dikaji oleh saintis yang pakar dalam bidang sosiologi dan psikologi. Mereka kemungkinan besar akan menjelaskan sesuatu dalam isu ini untuk orang lain. Selain selama bertahun-tahun terdapat banyak kajian dan buku yang ditulis mengenainya dan lebih-lebih lagi ia masih sangat popular di kalangan orang yang berminat dengan masalah nasib buruk dan nasib buruk.

Akhirnya ada sesuatu seperti formula kejayaan yang download mega888 for ios diciptakan. Menurutnya seseorang memerlukan ciri khas untuk bernasib baik. Ciri-ciri watak ini merangkumi: kualiti hidup, komunikasi dan fleksibiliti fikiran. Bahagian penting kejayaan adalah kesihatan. Ia merangkumi bukan sahaja fizikal tetapi juga kewangan. Kejayaan tidak mungkin tanpa modal insan, atau rakan dengan kata lain. Oleh kerana para saintis telah mengembangkan skala khas untuk setiap istilah ini, semuanya mengandungi banyak kriteria lain yang dikira dalam poin. Terbukti, tidak ada yang baru di dalamnya, kerana, secara semula jadi, orang yang bernasib baik mempunyai semua ciri ini. Tetapi, ada juga kajian ilmiah yang lain dengan tempat menarik yang lain. Dan ini benar-benar menerangkan sifat keberuntungan yang tidak dapat difahami. Menurutnya, saintis telah menemui bahawa ciri yang paling diperlukan bagi orang yang berjaya adalah persepsi mereka tentang keadaan hidup, kemampuan untuk melihat peluang di sana yang tidak dapat dilakukan oleh orang lain. Sekiranya seseorang memanfaatkan peluang, dia pasti akan bernasib baik. Anda boleh menguji watak anda bermainkasino dalam talian yang boleh anda temui di internet.

Keupayaan anda untuk berjaya seperti pengembangan minda anda. Ia biasanya berlaku kerana sebilangan orang boleh berfikir lebih banyak dan lebih luas daripada rakan sebaya mereka. Teori ini disokong oleh penyelidikan Richard Wiseman. Dia adalah profesor psikologi dari Hertfordshire. Dalam bukunya “faktor keberuntungan” dia meletakkan prinsip teori kebarangkalian dan mekanik kuantum. Dan melakukan beberapa eksperimen dia sampai pada kesimpulan yang disebutkan di atas. Oleh kerana percubaan ini, dua kategori orang yang menganggap diri mereka bernasib baik atau kalah. Kedua-duanya menerima kertas yang mengandungi banyak iklan komersial. Tugas mereka adalah menghitung gambar di surat khabar. Pada masa yang sama, di halaman iklan besar dicetak frasa “Beritahu eksperimen yang anda telah melihat pengumuman ini, dan anda akan mendapat hadiah sebanyak 250 paun.” Cukup anehnya, tidak ada seorang pun dari kumpulan “pecundang” yang memperhatikannya atau bahkan menyedarinya. Mereka mempunyai tugas langsung dan fokus pada gambar iklan.

Bercakap mengenai ciri-ciri pecundang tipikal, sebagai peraturan, mereka penuh dengan kompleks, sentiasa merasa terperangkap. Mereka mempunyai harga diri yang rendah. Kebimbangan dan ketegangan mereka juga sangat neurotik. Keistimewaan ini membutakan kemampuan mereka untuk melihat peluang baru yang terbuka untuk semua orang. Tidak ada yang mengatakan bahawa anda tidak dapat mengubah hidup anda dari kegagalan menjadi nasib baik. Tetapi untuk tujuan ini, anda perlu mengubah cara berfikir anda dan menyertai kumpulan orang yang bernasib baik, kerana nasib adalah “berjangkit.”

admin

E-mail : lynankei@gmail.com

Submit A Comment

Must be fill required * marked fields.

:*
:*